Mar

Piriformis Sendromu

Piriformis Sendromu Nedir?

Piriformis kasının siyatik sinire baskı yapmasıyla oluşan, kalça ve bacaklarda oluşan ağrı ile kendini gösteren klinik bir durumdur. Çoğu zaman bel fıtığı ile karıştırılabilir. Piriformis kasında oluşan spazm siyatik siniri sıkıştırır ve sıkışan siyatik sinir tarafında bulunan kalça, uyluk ve bacakta uyuşma, karıncalanma ve ağrıya neden olur.

Piriformis Sendromu Nedenleri

• Uzun süre sert zeminde oturma
  • Trafik kazaları
  • Aşırı yapılan egzersizler
  • İki saat ve üzeri hareketsizlik
  • Ağır nesneleri taşımak
  • Omurga eğrilikleri
  • Kalça bölgesi ve çevresinde geçirilmiş ameliyatlar

Piriformis Sendromu Belirtileri Nelerdir?

• Uzun süre ayakta durmak, yatmak ve oturmakla artan ağrı
  • Bacaklarda güçsüzlük
  • Oturma da güçlük çekme
  • Yürümede zorluk yaşama
  • Aksayarak yürüme
  • İstirahatte artan ve hareketle azalan ağrı
  • Oturma pozisyonundan ayağa kalkarken oluşan ağrı
  • Kalça ve kuyruk sokumunda ağrı
  • Bacağın arkasına doğru yayılan ağrı uyuşma ve karıncalanma

Piriformis sendromu belirtileri aniden başlayabileceği gibi hafif şiddette başlayıp zamanla artış gösterebilir. Hastalarda en sık görülen belirti kalça ağrısıdır.

Piriformis Sendromunda Fizik Tedavi

Piriformis sendromlu hastalarda fizik tedavi en temel tedavi yöntemlerinden biridir. Çeşitli egzersizler ve germe hareketleri içeren fizik tedavi yöntemleri ile hastalığın tedavi edilmesi mümkündür. Hastanın egzersizleri her gün evde tekrar etmesi, tedavinin başarısı için çok önemlidir. Profesyonel bir ortamda yapılan fizik tedavi haftada iki veya üç seans olarak uygulanır. Amaç, çevresindeki kas gruplarının ve eklemlerin hareket alanını artırmak, bu kasları güçlendirerek yakınmaların ortadan kalkmasını sağlamaktır.

Biz  Ankara Fizyoyaşam ailesi olarak merkezimizde piriformis sendromuna yönelik  kişiye özel uygulamalar  yapmaktayız.

Sizde sağlığınızı düşünüyor ve risk faktörleri içerisinde hayatınızı sürdürüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Bizi Instagram da takip etmeyi unutmayın.