Pediatrik Egzersiz

Pediatrik Rehabilitasyon; çocuklarda bazen doğuştan bazen ise sonradan kas veya iskelet bozukluklarına bağlı nörolojik rahatsızlıkların tedavilerini içeren tedavi biçimidir. Bu tedavide asıl amaç çocuğun normal işlevlerini yapabilmesini sağlamaktır. Doğum sırasında yaşanan anormallikler, bebeğin doğduğundaki kilosu, gebelik süresi, ailedeki genetik hastalıklar, kasların güçsüz kalması veya zeka durumu gibi nedenler doğrultusunda tedavinin uygulanıp uygulanmayacağına karar verilir. Tedavi esnasında bebeğin korkmaması ön planda tutulur. Tedaviler oyun havasında geçer.

Çocuklarda geniş bir multi disipliner rehabilitasyon bakımı sunmayı amaçlayan kurumumuz bu bakımı yaparken çocukların yeteneklerini arttırarak onların kişisel gelişimlerinin önündeki engelleri kaldırmayı amaçlamaktadır. Pediatrik rahatsızlıklar doğuştan veya sonradan görülebilmektedir. Uzman ekibimiz pediatrik rehabilitasyon alanında özel eğitim almış fizyoterapistlerden oluşur.

Pediatrik Rehabilitasyon Hastalıkları

• Merkezi sinir sisteminde olan felç (serabral palsi)
  • Doğum esnasında gerçekleşen omurilik zarının omuriliğin dışına çıkması (Meningomiyolesel)
  • Boyun eğriliği doğumsal tartikolis olarak adlandırılık doğumda boynun kasılması ile oluşur.
  • Yine bebek doğarken kasların kasılması, yırtılması, yaralanması ile oluşan hastalık. (Brakiyal preksus)
  • Özellikle kemiklerin gelişmemesine yol açan doku bağ bozuklukları. (osteogenesis inperfekta)
  • Beyin kabuğunun gelişmemesinden doğan motor sinir hastalığı (Nöromüsküler bozukluk)
  • Bebek embriyo halinde anne karnındaki gelişiminde karşılaştığı bu hastalıkta omuriliği ile alakalı bir sorundur(spina bifida) denmektedir.
  • Travma beyin hasarı en tehlikeli pediatrik hastalıklardandır. Bununla birlikte omurilik bozukluğu hastalığı da çok sık görülmektedir.

Pediatrik Rehabilitasyon Genel Tedavi Uygulamaları

• Rehabilitasyon hareket ve egzersizleri
  • İş ve uğraş terapisi
  • Paralel bar ve denge tahtası